طرز تهیه کباب خلیج فارس

۴۲۹ بازديد

 

طرز تهیه کباب خلیج فارس

 

کباب خلیج فارس,طرز تهیه کباب خلیج فارس,دستور پخت کباب خلیج فارس

 

کباب خلیج فارس یکی از انواع کباب های ایرانی است که بیشتر در جنوب کشور طبخ می شود. این کباب خوشمزه شباهت زیای به کباب کوبیده دارد و تفاوت آن با کباب کوبیده در موادی مثل گردو ، زرشک و سبزیجات است که به مواد کباب خلیج فارس اضافه می شوند. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید برای ۴ نفر کباب خلیج فارس تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه کباب خلیج فارس در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم کباب خلیج فارس
گوشت راسته گوسفند ۵۰۰ گرم
فلفل قرمز ۱ عدد
پیاز ۲ عدد
جعفری ۱۰۰ گرم
زرشک ۱۰۰ گرم
گردو به میزان کافی
نمک به میزان کافی

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا گوشت راسته را دو بار چرخ می کنیم. برای تهیه این کباب نیاز نیست چربی گوشت زیاد باشد چون باعث ریختن گوشت از سیخ می شود. پیازها را رنده می کنیم و آبشان را می گیریم. پیاز آب گرفته را به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم.

پیاز و گوشت را خوب ورز می دهیم تا یکدست شوند. سپس جعفری و فلفل قرمز را ساطوری ریز خرد می کنیم و به گوشت اضافه می کنیم. زرشک را می خیسانیم و پس از آبکشی به مواد کباب اضافه می کنیم. نیاز به تفت دادن زرشک قبل از اضافه کردن به مواد نیست.

اضافه کردن گردو به مایه کباب اختیاری است. در صورت تمایل مقداری گردو هم چرخ می کنیم و به مایه کباب اضافه می کنیم. پس از اینکه مواد را خوب مخلوط کردیم و ورز دادیم روی مایه کباب را می پوشانیم و آنرا برای مدت ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم.

پس از اینکه مواد را از یخچال خارج کردیم مجددا آنرا ورز می دهیم و پس از آن کباب ها را سیخ می گیریم. پس از آماده کردن ذغال کباب ها را روی منقل می چینیم و اجازه می دهیم کمی گوشت خودش را بگیرد سپس شروع به چرخاندن سیخ ها می کنیم تا یکدست بپزند.

پس از اینکه کباب ها آماده شد می توانیم مانند کباب های معروف ایرانی مثل کباب چنجه یا جوجه کباب مقداری گوجه فرنگی و فلفل سبز هم در کنار کباب خلیج فارس کباب کنیم و در پایان غذا را با نان داغ یا برنج سرو کنیم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.