سوپ عدس قرمز

فرض محال

سوپ عدس قرمز

۴۱۳ بازديد

سوپ عدس ترکیه

 


Image result for ‫سوپ عدس‬‎

سوپ عدس ترکیه

 

سوپ عدس یکی از سوپ های مقوی و مفید ایرانی است. مواد اصلی تشکیل دهنده این سوپ عدس ، جو ، قارچ و سبزیجات هستند. در این آموزش بهترین و کامل ترین روش پخت سوپ عدس را برای شما آماده کرده ایم. این سوپ را با انواع عدس مانند عدس قرمز و عدس سبز تهیه نمایید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۴ نفر سوپ عدس تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه سوپ عدس در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم سوپ عدس
عدس ۱ لیوان
جو پرک ۱ لیوان
قارچ ۳۰۰ گرم
عصاره گوشت ۲ عدد
پیاز ۱ عدد
جعفری به میزان لازم
زردچوبه به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

سوپ عدس قرمز

بهتر است از قبل عدس را بخیسانیم تا راحت تر پخته شود. پس از آبکشی عدس آنرا به همراه ۲ لیوان آب می پزیم و کنار می گذاریم. حالا پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه مقداری روغن در یک تابه بزرگ تفت می دهیم.کمی زردچوبه به پیاز داغ اضافه می کنیم و خوب تفت مواد را می دهیم تا کاملا مخلوط شوند. حالا جو پرک را به همراه ۳ لیوان آب داغ به تابه اضافه می کنیم و حرارت را زیاد می کنیم تا حدود ۱۵ دقیقه جو پرک پخته شود. در این میان قارچ را هم خرد می کنیم.

سوپ عدس و جو

Image result for ‫سوپ عدس‬‎

سوپ عدس و مرغ

و به همراه مقداری روغن در یک تابه جداگانه خوب تفت می دهیم تا آب قارچ کاملا تبخیر شود و روغن بیندازد. بعد اینکه جو پرک پخته شد آنرا داخل غذاساز یا مخلوط کن می ریزیم تا به شکل پوره در بیاد. اینکار باعث می شود سوپ لعاب دار شود.حالا جو پرک پوره شده را در قابلمه می ریزیم و عدسی که در مرحله اول پختیم را به همراه آبش به آن اضافه می کنیم. در این مرحله عصاره های گوشت را هم پودر می کنیم و به سوپ اضافه می کنیم. سوپ را خوب مخلوط می کنیم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.